Regen, Friends en Team Boobies - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lian Grouwstra - WaarBenJij.nu Regen, Friends en Team Boobies - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lian Grouwstra - WaarBenJij.nu

Regen, Friends en Team Boobies

Door: Lian

Blijf op de hoogte en volg Lian

01 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Heeee lieve mensen,

Ik vond het wel weer eens tijd worden voor een kleine update, aangezien ik nog maar 4 weken en 4 dagen te gaan heb hier!

De eerste dagen na de vakantie waren vooral gevuld met nieuwe mensen leren kennen, gebrek aan lessen en heel veel films/series kijken. Het weer gaat nu wel duidelijk achteruit, het hoost hier ontzettend terwijl ik hier zit te typen. Het blijkt dat het, ja zelfs in Afrika, saai en deprimerend is als het regent, dus onze hoofd bezigheid voor de laatste paar weken is de kamers langs met je harde schijf/USB stick om films en series te verzamelen. Ik ben zelf weer opnieuw begonnen aan Friends, en ik ben al op de helft van de 10 seizoenen binnen 2/3 weken (daaruit blijkt maar weer serieus de verveling is, haha).

Een week na de vakantie was het nog aardig weer, dus toen is er een volleybal tournooi georganiseerd voor alle studenten. Uiteraard hebben wij daar ook aan mee gedaan, en schaamteloos verloren natuurlijk haha. Op de dag van de wedstrijd ging ik naar m’n team toe om richting Snorts te gaan, waar het “tournooi” plaats vond, en toen hoorde ik dat elk team een team naam moest hebben. Bleek dat mijn team ons de volgende gênante naam had gegeven: Team Boobies; “Jaa we moesten iets bedenken wat we allemaal gemeen hadden, en dit was het eerste wat bij ons opkwam.”
Schokkend, ik weet het.
Het volleybal tournooi had een typisch Afrikaanse twist: er kwam natuurlijk alcohol bij kijken. Voor elk gemist punt moest het hele team een “shotje” wijn drinken. Team Boobies heeft 2 wedstrijden gespeeld, en elk punt verloren , dus jullie raden het al: aangeschoten voor de zon onder was. Die avond was er ook nog een White&Gold party, dus we hebben het wel gezellig gehad ;)

School stelt eerlijk gezegd bizar weinig voor. De minor waar ik nu in zit heeft zo weinig les dat we met z’n allen ineens intens enthousiast zijn als we eindelijk een lecture of iets dergelijks hebben, en ook weer met z’n allen teleurgesteld als blijkt dat die lecture maar een kwartier duurt.
Het enige leuke wat we tijdens deze minor mogen doen is een evenement organiseren. Ons evenement vindt aankomende zondag, 7 juni, al plaats: het Picknick Festival (te vinden op Facebook ook). We zijn nu vooral bezig met de laatste dingen regelen; decoraties, muziek, een tent aangezien het weer niet echt top is momenteel, en duimen dat het weer toch nog verbetert gedurende deze week ☺

Na deze zondag hebben we eigenlijk voor school alleen nog een presentatie, en verder helemaal niks meer. Ik wil nog heel graag skydiven (uit een vliegtuig springen, sorry mam), dus dat ga ik in een van de weekenden doen die ik hier nog heb! In de laatste week gaan we nog een beetje reizen in de omgeving met een groep meiden, de laatste dingen doen die we echt nog graag willen, en dan is het 4 juli alweer tijd om terug te gaan!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat op dit moment niet zo erg vind, ik heb een fantastische hier, maar het echte hoogtepunt is al geweest, het weer gaat achteruit, dus ik denk dat ik tegen die tijd ook wel klaar ben om naar huis te gaan ☺
Zodra ik weer wat te vertellen heb zal ik uiteraard weer een verslagje plaatsen, waarin ik jullie zal laten weten hoe het evenement ging en misschien tegen die tijd ook wel hoe het skydiven was!

Zoals altijd, een dikke kus uit (een regenachtig) Zuid Afrika!

Lian



  • 01 Juni 2015 - 17:41

    Papa:

    Een white what ?
    Kus,
    Pap

  • 02 Juni 2015 - 10:43

    Lian Grouwstra:

    Mijn blog was blijkbaar niet compleet, dat had ik helemaal niet gemerkt haha (bedankt pap), dus hierbij de rest van de tekst! ;)

  • 04 Juni 2015 - 18:13

    Ank:

    Dag Lian wij hebben jou Oma op visite. Zij heeft net jou verslag gelezen. Zij vind dat jij wel geniet van je tijd in Afrika. Groetjes van je Oma en van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lian

Op deze reisblog zal ik, zolang de internetverbinding het toelaat, updates plaatsen over mijn 5 maanden bij Stenden South Africa in Port Alfred, Eastern Cape!

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 7490

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 04 Juli 2015

Zuid Afrika 2015, Port Alfred

Landen bezocht: